Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Bericht over mus en dominoday.......... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-11-16 - 08:04:24 send message to ParkietenPeter

Natuurlijk gaat het hier om tegenstrijdige belangen!

Zelf hebben wij geen miljoenen te verliezen/winnen. Ik denk wel dat de bestrijding van muizen en het verjagen katten iets anders bezien mag worden dan het vergelijk met de mus.

Vooropgesteld: Onnodig afmaken van dieren is altijd verkeerd.
Katten en muizen zijn een wezenlijk gevaar voor de dieren die wij onder onze hoede genomen hebben! Katten maken onze vogels af omdar ze het leuk vinden, niet voor eigen overleving. Muizen maken onze vogels ziek.
Omdat wij vogels in gevangenschap houden hebben wij onszelf verplicht om ze ook de beste zorg te geven.
Als een groepje zakenlui het idee hebben om een record te vestigen heeft dit niets met het beschermen van je vertrouwelingen te maken.

In zoverrre vind ik niet dat je het een met het ander mag/kunt vegelijken.

USwhite: (Mattheüs 10:29) Worden niet twee mussen voor een geldstuk van geringe waarde verkocht? Toch zal er niet één van op de grond vallen zonder [medeweten van] UW Vader. . . .

wink ;) Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-11-16 - 08:25:09 send message to natasja

Ik ben het er niet mee eens dat de mus is afgeschoten , dat beweer ik ook niet.

maar ik vind het belachelijk dat heel nederland zich daar druk om maakt terwijl ze bij veel ander leed de schouders ophalen of dingen tolereren omdat hun dat toevallig wel goed uitkomt.

Nu is er hier een hele discussie van inmiddels 3 pagina's lang en die gaat echt nog veel langer worden,over een mus die al aan z'n einde is gekomen terwijl er krap 2 pagina's zijn gehaald over de muizenlijm met verbazingwekkend weinig reacties die tegen het gebruik van de lijm zijn , daar kan een discussie eventueel nog wat uithalen en is het binnen no time stil .. en over een inmiddels al dode mus gaan de discussies in nederland maar door.

Als er geen discussie komt over het laten doodplakken van muizen om onze hobby te beschermen snap ik niet dat er toch zo'n discussie komt om een mus die is afgeschoten voor een andere hobby , overigens vind ik het afschieten in dit geval een veel humanere manier als de plakstrips die voor muizen geadviseerd werd.

en Chow , fijn te zien dat het lot van de mus je zo aantrekt , maar jammer dat ik je reacties mis in het muizenplakstrip onderwerp.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-11-16 - 08:37:28 send message to ParkietenPeter

Nou doet het mij deugd, Natasja, dat je VogelArena met heel Nederland vergelijkt. Dank je wel voor het compliment. wink ;)


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-11-16 - 09:18:15 send message to sarell

Ik ben het met natasje eens: ik vind het belachelijk dat heel nederland zich druk maakt om zo iets.

Of ik het goed praat is wat anders. Nee dus. Maar ja het is gebeurd, en als de dader er op welk manier dan ook over de vingers getikt word, is het toch ok, niet? Ik neem aan dat als je hun er over aanspreek, ze wel een anrwoord klaar hebben, en dat het uitgeepraat kan worden.
Uiteindelijk is het een vogel, en geen mens.
of je een vogel neer schiet om een doel, of doelloos, is wel een verschil. Ik kan wel begrijpen dat die mensen er zo over dachten: afmaken.
zij gingen alleen voor de domino steentjes etc, dus helemaan weg van. En dieren liefhebbers?????? helemaal weg van dieren/vogels. dus ja, beide kanten moet u kunnen begrijpen.
Maar, of ik het zou doen?...nee.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-16 - 12:34:56 send message to Chow

@Natasja
Ik lees de topics waarvan het subject mijn aandacht trekt. Alle topics lezen heb ik eenvoudigweg de tijd niet voor. Het muizenplakstrip topic heb ik dus niet gelezen anders had ik zeker gereageerd.


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2005-11-16 - 12:56:17 send message to DE MOTOR

Ja sorry allemaal vind dit hele gedoe weer opgeblazen! Echt van een mus een Olifant maken! Dagelijks worden er tientallen Mussen en andere vogels doodgereden, word niets over gezegd! En de meesten hier eet ook wel vlees wat denk je hoe die dieren gedood worden. Die ene mus is zo belangrijk terwijl er kinderen sterven aan honger in afrika. Vinden we niet erg genoeg voor nieuws. maar 1 dode mus. Straks krijgen we nog kamervragen om de mus. En dan is degene die de mus geschoten heeft bedrijgd met de dood!angry Echt te belachelijk voor woorden, je gaat toch ook niet iedereen die een vogel doodrijd met de dood bedreigen!! Echt wat ZIELIG. Nee maar in Nederland zijn we goed in 1 ding iets opblazen. Die ene mus het had gewoon nooit in het nieuws mogen komen!! Echt een zinloze discussie.

Groet'n oet Twente


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2005-11-16 - 12:57:10 send message to DE MOTOR

Trouwens even voor de duidelijkheid men heeft de mus eerst geprobeerd te vangen en toen dat niet lukt heeft men besloten te schieten!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-16 - 13:17:17 send message to dooren

Ze hadden beter de mus s'nachts kunnen vangen, dan zou het een stuk eenvoudiger zijn geweest.

Maar ik moet toegeven dat een goed vliegende vogel in zo'n hal moeilijk te vangen is, tijdens tt stellingen ontsnapt er ook wel eens een vogel, gelukkig worden deze dan wel gevangen.

Het is niet goed te praten, alleen de PR afdeling van Dominoday had beter een curcus radiostilte kunnen volgen, ze zullen het de volgende keer wel anders doen. (ook niet goed)

Aan de andere kant vindt ik dat bepaalde lieden die de schutter vervolgens met de dood bedreigen ook niet sporen.

Deze lieden stappen ook in auto's om direct (tgv botsingen) en indirect (luchtvervuiling) dieren te doden. Dat heet dan onbewust of noodzakelijk kwaad omdat ze naar het werk moeten en moeten eten.

Ook hierin zijn keuzes waarvan ze tengoede kunnen komen aan de natuur.

Het doet me soms denken aan zinloos geweld, specifiek dat soms mensen meelopen die zelf hierna dader waren van zo'n zinloos actie.
Gert



steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-11-16 - 13:49:10 send message to steynkorse

beste mensen,

ik begrijp alle frustratie en ik wil ook geen nare reacties teweegbrengen, maar waarom mogen wij in onze ogen dan wel een muis doodmaken, die in onze vogelhokken zit?

Misschien is het een kromme vergelijking, maar leg het mij dan eens uit, waarom geen mus doodmaken (hetgeen ik overigens ook schandalig vind) en wel een muis. In feite doen een hoop van ons dus hetzelfde, of ben ik nu verkeerd aan het denken.... graag reacties..

groetjes



tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2005-11-16 - 14:19:57 send message to tsmitje

als we nu eens alle mensen oproepen om niet naar de uitzending van domino te kijken. het is sbs alleen maar om de kijkcijfers te doen en als die nu heel erg tegenvallen zijn we gelijk van dat dominospel af en is die mus op een gepaste manier gewroken. dus ik zou zeggen roep iedereen op om niet naar dominorecordpoging no 2008 te kijken, anders zal het nog vele jaren doorgaan vrees ik.


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2005-11-16 - 14:20:51 send message to uswhite

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat wij wel mogen, wat wij niet mogen. Wie is er uberhaubt gerechtigd om over andere mensen te oordelen. Zonder iets te willen goed spreken. Nooit iemand met een windbuks geschoten of iets anders gedaan. Ik vind het maar een eenzijdige discussie en zwaar overtrokken tegenover wat in de rest van de wereld en ook in Nederland gebeurt.

Als voorbeeld het stuk wat ik gisteren in de krant las, gehandicapte vrouw aangewezen op een invalidewagentje overvallen geschopt en geslagen (je reinste struikroverij)de twee jongeren moesten geld van haar hebben wat ze niet bij zich had. Vrouw valt in greppel met invalide wagentje half over zich heen. Ook had ze haar hondje bij zich deze hebben ze toen maar met zijn riempje aan een aangrenzend hek gehangen tot dat de dood er op volgde. Iemand op gereageerd of geld aan haar beloofd voor eventuele schade, nog maar te zwijgen over de geestelijke en emotionele schade die ze heeft opgelopen.


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-11-16 - 14:45:03 send message to paddo

die domino steentjes gaan vallen HOPELIJK NIET ZOALS ZE BEDOELT ZIJN!!

Ik vind het gewoon te absurd voor woorden dat je voor een commercieel uitgemolken project een (beschermd) diersoort afschiet!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-11-16 - 15:12:19 send message to ParkietenPeter

Steyn, lees mijn eerdere reactie eens aan het begin van pagina 3. Hier staat het antwoord waarom mus niet en muis wel.


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-11-16 - 16:03:46 send message to Hannie

Hoi uswhite

Ik begrijp je woede ook wel , omtrend dat bericht van de invalide vrouw.
Daar gaan mijn haren ook van overeind staan.
Maar het topic is gestart omtrend "de Mus", vandaar dat iedereen het over de mus heeft.
Maar ik denk dat iedereen hier ook de gevoelens heeft van woede en onmacht over het bericht van die vrouw en haar vermoorde hondje.
Beide berichten zijn vreselijk , maar in gevallen van zinloos geweld, ben ik zelf altijd getroffen door het dierenleed.

Of dat nou "de Mus"is
Of het vermoorde hondje
Of de stumpers in de asiels
Of "vul het zelf maar in "

En natuurlijk is het erg voor de vrouw.
Maar ik denk dan GELUKKIG ze leeft nog , ze heeft nog een "Stem" om GEHOORD en GEHOLPEN te worden.
En een dier heeft dat niet , die is afhankelijk van "ons"mensen.

Wij "mensen"beslissen over dieren.
Zoals de mensen van Domino BESLISSEN de mus moet dood.
De mensen ( lees gespuis) van de beroving besluiten uit frustratie omdat er niets te halen viel , de hond moet dood.

Wij "mensen" denken dat we alles maar ongestaft kunnen doen met dieren.
En dat vind ik heel erg.

Groeten Hannie


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2005-11-16 - 17:14:42 send message to uswhite

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede